Economic

STUDIU. După un an de pandemie, românii economisesc mai mult

În această perioadă, marcată de probleme sanitare, dar şi economice, românii sunt şi preocupaţi de pierderea locului de muncă, relevă studiul realizat în perioada decembrie 2020-ianuarie 2021.

În timp ce procentul din populaţie care reuşeşte să acopere strictul necesar traiului se menţine relativ similar (aproape jumătate din populaţie). Pe de altă parte, un număr semnificativ dintre români pare să îşi fi îmbunătăţit situaţia financiară, procentul din populaţie care nu face faţă cheltuielilor zilnice scăzând de la 35% la 24%. Această evoluţie se datorează în mare parte scăderii cheltuielilor zilnice în perioada carantinei, dar şi a celor cu călătoriile.

Numărul persoanelor care se tem de pierderea locului de muncă s-a dublat, de la 11% cât era la începutul anului 2020, la 28% în 2021 şi este menţionată în topul situaţiilor care pun în dificultate bugetul personal, alături de cheltuielile neprevăzute. Incertitudinea economică provocată de pandemie a făcut ca jumătate dintre români să aibă o abordare mai precaută faţă de cheltuielile care nu erau necesare, 1 din 3 români a ales să îşi planifice bugetul lunar, iar 1 din 5 români a economisit mai mult. 9% dintre respondenti au declarat ca au hotarat să se înscrie la cursuri de educaţie financiară.

În acest contex social şi economic, deloc simplu şi previzibil, platforma online de educaţie financiară Money Bistro, proiect al Raiffeisen Bank, revine într-un format nou, menit să ofere soluţii pentru principalele nevoi financiare şi să-i sprijine pe români să-şi îmbunătăţească sănătatea financiară. „Programul de educaţie financiară Money Bistro a fost lansat în 2019 şi urmăreşte să răspundă întrebărilor şi problemelor românilor legate de starea lor financiară şi gestionarea bugetului lună de lună, pornind de la nevoile fiecaruia. Am început prin a explica într-un limbaj simplu şi prietenos principalele definiţii şi concepte financiare, iar ulterior le-am pus în practică într-un serial video care urmăreşte viaţa unei familii din Romania şi provocările ei financiare. În acest an, vom continua să oferim românilor un spaţiu unde să aibă informaţii de încredere, utile şi uşor de înţeles despre cum să-şi gestioneze sau să-şi crească veniturile şi să ia decizii financiare corecte”, a spus Corina Vasile, director de Comunicare şi Relaţii Publice la Raiffeisen Bank.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

Sursa Mediafax.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *